viernes, 18 de marzo de 2011

Nuria Fernández Estopà



Núria Fernàndez Estopà. Foto: Lluís Vives


Sèniors submergits

La manca de recursos m’ha fet indagar i descobrir les possibilitats creatives del que tinc a l’abast, els objectes quotidians i els materials pobres son elements que m’han permès expressar les idees d'una manera gairebé immediata.

Em sedueix la complexa senzillesa plàstica del objecte intervingut carregats de vida pròpia i convertit en metàfora.

El treball amb l’objecte em permet un joc lúdic i un funcionament espontani, lliure de prejudicis i convencions.

Sempre he pensat que l’art, es el reflex de l’època que s’està vivint, crec que te sentit treballar amb objectes, tenen un paper important a les nostres vides,

els hem creat i ben bé s’han convertit en imprescindibles, la seva forma està lligada a la seva funcionalitat i és aquí on habita la seva bellesa.

Em resulta suggeridor utilitzar un llibre, un colador o un pinta llavis per explicar alguna cosa, aquests elements és converteixen en el suport idoni per fer anar la imaginació, parteixo d’un esquema preestablert, sempre m’ha costat començar a fer alguna cosa en un full en blanc.

Els materials pobres em creen la dificultat d’haver d’enriquir l’obra amb una gran dosis de carrega conceptual, és quan aconsegueixo que l’obra tingui interès i és quan més es sembla a mi.

El fet de treballar amb materials efímers em lliura d’arrossegar una carrega que m’espanta ja que m’agrada anar lleugera d’equipatge

La meva font d’inspiració ha estat la gent que directa o indirectament esta present.

Els meus referents son totes les avantguardes artístiques més trencadores com el Dada, l’art povera, el minimalisme, l’art brut.....corrents en les que m’identifico donat el seu contingut revulsiu la manca d’estètica per estètica i la forta carrega conceptual.

Amb els objectes i els materials pobres he aconseguit fer una cosa seriosa del que semblava una broma.

“L’artista serà sempre un incomprès perquè amb el treball de les seves obres s’avança al pensament del col·lectiu”.

Aprofitant aquesta oportunitat que m’ofereixen Assumpta Roses i Rufino Mesa, m’agradarà donar a conèixer el meu últim treball realitzat, que , data de la primera setmana de març d’enguany i que ha estat fet a Madrid (concretament al barri de Chueca) i recolzat per ARTóN.

Gràcies als que cada vegada més, deixen de ser inhumans i és converteixen en més divins.


Núria Fernàndez Estopà. març 2011



Núria Fernàndez Estopà, ( Flix 1956 )

1985 Graduada en Arts Plàstiques per l’Escola Taller d’Art de Reus, en l’especialitat d’escultura.

Exposicions

2005 DE MIRÓ A CLAVÉ, La paraula i la forma en el art contemporani, Museu de Sant Cugat, col·lectiva.

2007 L’Aleph VIII Exposició Internacional d’ art contemporani de petit format,

MX ESPAI 1010, Barcelona, col·lectiva.

2007 “Gent que deixa empremta ” Galeria Antoni Pinyol, Reus, individual.

2008 Galeria Esposta, Verona, Itàlia, col·lectiva

2008 BIENNAL JULIO ANTONIO D’ESCULTURA, Museu d’ Art Modern de Tarragona, col·lectiva

2009 Escultura de reciclatge RECICLARTE, Museu d’art de Huelva, Huelva, col·lectiva.

2009 Barbi versus Barbi, Vintiquatrena Espai d’Art, Reus, col·lectiva.

2010 17 Anys de PREMIS TELAX, Galeria Antoni Pinyol, Reus, col·lectiva

2010 La natura i els 5 elements, Poesia Visual a Forès. Barberà de la Conca, col·lectiva.

2010 BIENNAL JULIO ANTONIO D’ESCULTURA, Museu d’ Art Modern de Tarragona, col·lectiva

Performance

2006 "ULLS CLUCS" , acció escultòrica a la Galeria Antoni Pinyol, Reus.

2009 “Bols Paraules” performance Galeria Antoni Pinyol, Reus.

2010 “Bols Paraules” performance Església de Sant Miquel a Forès, Barberà de la Conca,

2011 “El gran pacte”artista en residència para "La Casa de Cristal" de ARTóN al barri de Chueca, Madrid. El treball va constar d’un site-specific work documentat i una acció duracional.

Xerrades

2010 IDEARI, xerrada-projecció d’una manera de fer i de ser. Centre de Lectura, Reus.

2011 presentació de “El gran Pacte” xerrada-projecció de les accions realitzades durant 5 dies al barri de Chueca a Madrid.

2011 Sèniors resistents, trobades de reflexió sobre les experiències creatives d’una generació d’artistes, organitzades per Rufino Mesa, Assumpta Roses a “La comella” escultura natura, Tarragona.

PREMIS

1988 Menció especial a l’obra presentada, IX SALÓ D’ARTS PLÀSTIQUES BAIX CAMP, Reus.

1998 Accèssit - V PREMI DE POESIA VISUAL DE Vespella de Gaià.

2001 Accèssit - 8ª convocatòria Joan Brossa de poesia visual, Vespella de Gaià.

2002 1er. Premi - PREMI TELAX , Galeria Antoni Piñol, Reus.

2009 1er. Premi - Premi de fotografia Clos Montblanc, Barberà de la Conca.

2011 Residència de 7 dies a "La Casa de Cristal" de ARTóN al barri de Chueca, Madrid.

2 comentarios:

  1. Benvolguts,
    Ningú hem va avisar de l'activitat d'aquest dissabte.
    Rufino vas dir que faries un avís.
    Vaig donar amb la web per un correu rebotat del Salvador Juanpere...
    Si torneu a convocar: info@aureliruiz.net / 659478220
    Una estirada d'orelles simpàtica!

    Aureli Ruiz

    ResponderEliminar
  2. Hola Aureli, tots t'esperàvem, van ser uns dies intens. Els comentaris pots publicar-los aquí mateix. Si tens un text mes extens, me'l fas arribar i obriré una entrada nova. m'envies també una foto teva.
    Una braçada...
    Rufino Mesa

    ResponderEliminar